Prowadzenie sklepu internetowego zyskuje w ostatnim czasie sporo zwolenników. Jest to wygodna forma prowadzenia biznesu dla przedsiębiorczych użytkowników internetu. Istnieją różne typy sklepów internetowych. Takie , które łączą sprzedaż stacjonarną z internetową i takie, które ze stacjonarnymi sklepami łączy tylko fakt posiadania magazynu na towary. Ostatnio popularne jest także prowadzenie wirtualnych sklepów internetowych w modelu dropshipping, które nie potrzebują magazynów ani pracowników. W każdym z wyżej wymienionych przypadków konieczna będzie reklama sklepu internetowego aby w ogóle myśleć o jakiejkolwiek sprzedaży.

Sklep stacjonarny i internetowych

Taki model prowadzenia biznesu jest bardzo popularny wśród właścicieli stacjonarnych sklepów. Oprócz prowadzenia tradycyjnej sprzedaży prowadzą oni także sklep internetowy z tymi samymi produktami jako uzupełnienie sprzedaży. Jest to bardzo skuteczna metoda na zwiększenie zysków. Niezbędne jest jednak zatrudnienie dodatkowej osoby, która będzie odpowiadała za obsługę sklepu internetowego, realizowanie i wysyłkę zamówień. Prowadzenie takiego połączonego sklepu jest też dobre z punku widzenia klientów, którzy zamawiając produkt w sklepie internetowym mogą go odebrać osobiście w sklepie stacjonarnym.

Typowy sklep internetowy

W tradycyjnym modelu prowadzenia sklep internetowego nie prowadzimy sprzedaży stacjonarnej. Cala obsługa zamówień odbywa się na magazynie, w którym kompletuje się i pakuje zamówienia. Przynajmniej jedna osoba musi być odpowiedzialna za informatyczną obsługę sklepu. Odbieranie maili, przekazywanie zamówień, odpisywanie na reklamacje i bieżącą obsługę. Dobrym pomysłem jest wprowadzenie możliwości osobistego odbioru towaru. paczki z produktami są najczęściej raz dzienne wysyłane firmami kurierskimi dzięki podpisywanymi z nimi umowom na odbiór przesyłek.

Sklep w modelu dropshipping

Jest to dosyć nowy model prowadzenia sklepu internetowego. W tym przypadku nie musimy nawet mieć magazynu. Do prowadzenia takiego sklepu wystarczy biurko i komputer. Dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu integrującemu nasz sklep z hurtownią możliwe jest zatowarowanie sklepu zgodnie z aktualnymi stanami magazynowymi w hurtowni. Po dokonaniu przez klienta zakupu w naszym sklepie, my w jego imieniu dokonujemy transakcji z hurtownią, która wysyła zamówiony produkt prosto do klienta. Naszym zarobkiem jest w tym przypadku różnica pomiędzy ceną w naszym sklepie, a ceną w hurtowni.

Reklama sklepu internetowego

W każdym z wyżej wymienionych przypadków niezbędna jest reklama sklepu internetowego aby cokolwiek w ogóle zacząć sprzedawać. Bez reklamy na start nie mamy szans na stworzenie dochodowego biznesu. Najbardziej popularnym modelem reklamy w internecie jest wykupienie reklamy w wyszukiwarce Google. Dzięki programowi AdWords mamy możliwość wykupienia miejsca na samej górze wyników wyszukiwań na popularne i konwertujące hasła.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

3 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here