Wszyscy początkujący webmasterzy na samym początku swojej kariery w internecie stają przed problemem widoczności swojej nowo powstałej strony w wyszukiwarkach. Sprawienie, aby nowa strona pojawiła się wysoko na popularne hasła a tym samy zyskała od początku duże grono odbiorców jest nie lada wyzwaniem. Konkurencja jest na tyle silna, że bez odpowiednich środków finansowych jest to praktycznie niemożliwe. Jednakże w przypadku słów kluczowych, wśród których panuje mniejsza konkurencja, sytuacja jest już łatwiejsza. Postaram się w kilku słowach przedstawić najważniejsze zasady dotyczące pozycjonowania stron w Google. Oczywiście po przeczytani u tego artykułu nie dowiesz się jak pozycjonować strony na trudne frazy, lecz będziesz znał podstawy, od których zawsze warto jest zacząć.

Optymalizacja to podstawa!

Podstawą przy pozycjonowaniu strony jest jej odpowiednia optymalizacja. Jest ona niezbędna by w ogóle zacząć marzyć o wysokich pozycjach. Jeśli chodzi o proste kilkuwyrazowe frazy kluczowe to zdobycie szczytów wyszukiwarek może odbyć się nawet samą optymalizacją. Teksty, które znajdują się na stronie powinny być odpowiednio nasycone słowami kluczowymi. Powinny się one także znaleźć w nagłówkach wpisów, tytułach oraz opisach zdjęć. Nie można jednak z tym przesadzać gdyż łatwo można przeoptymalizować stronę.

Strona powinna być przyjazna użytkownikom!

Pamiętajmy, że strona istnieje nie tylko dla algorytmu Google, lecz przede wszystkim dla użytkowników. Z tego powodu powinna się szybko wczytywać. Nikt nie lubi czekać, aż strona załaduje się po kilkunastu sekundach. W tym celu należy odchudzić wszystkie pliki multimedialne znajdujące się na stronie oraz wyeliminować z niej zbędne skrypty. Istnieje wiele narzędzi, które sprawdzają jaka jest szybkość ładowania danej strony. W przypadku strony uruchomionej przy użyciu systemu WordPress istnieje także możliwość użycia specjalnych wtyczek przyspieszających działanie strony.

Bez pozyskiwania linków się nie obejdzie…

Mimo najlepszej nawet optymalizacji nie uda nam się zdobyć TOP10 w wyszukiwarkach jeśli nie postaramy się o hiperłącza do naszej strony. Im więcej linków do naszej strony pojawi się na innych stronach internetowych tym lepiej. Ważne też jest to, aby te strony były wartościowe w oczach Google. Nie mogą być przepełnione spamem i innymi niedozwolonymi treściami. Strony o słabej reputacji przenoszą ją na strony do których linkują. Starajmy się pozyskiwać linki tylko z zaufanych dobrych źródeł.

Nie zapominaj o social media!

Choć linki z social media nie mają bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie gdyż można takie linki łatwo zdobyć to jednak mogą być pomocne w pozyskaniu ruchu na stronę www. Jeśli linki umieścimy na popularnych fanpage odwiedzanych przez tysiące ludzi to możemy być pewni, że jakiś procent z nich odwiedzi naszą stronę. O ile oczywiście postaramy się o atrakcyjny post.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

3 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here