W dzisiejszym artykule chcieliśmy przeprowadzić pewnego rodzaju konfrontację, a mówić ściślej porównać zniżki, które otrzymujemy do wykorzystania w sklepach stacjonarnych oraz specjalne kupony rabatowe, które związane są z rabatami, które wykorzystuje się w sklepach internetowych podczas podsumowywania zamówienia. Na początku chcieliśmy zaznaczyć, że nie mamy na celu okrzyknięcia zwycięzcy tego pojedynku, a jedynie przedstawienie zalet poszczególnych wariantów.
Jak wykorzystać kupony w poszczególnych wariantach?
Zaczniemy może od kuponów rabatowych przydzielanych w sklepach stacjonarnych. Najczęściej działa to na zasadzie ulotek, które dorzucane są do poprzednich zakupów i można je wykorzystać przy każdych kolejnych. To coś dla wielbicieli zakupów „na żywo” i tych, którzy pragną mieć swoją zniżkę w wersji materialnej. Jeśli chodzi o sklepy internetowe to w tym przypadku kupony rabatowe są kuponami tylko z nazwy, ponieważ najczęściej są oferowane w postaci kodu wysyłanego na adres email lub SMSem. Wpisuje się go w odpowiednim miejscu podczas finalizacji zamówienia, i wtedy kupon rabatowy zostaje tak naprawdę przyznany w postaci obniżki ceny.
Który z rabatów łatwiej zrealizować?
Ciężko jednoznacznie orzec, z których kuponów rabatowych korzysta się łatwiej. Można jedynie określić, że zakupy online z jednej strony mogą wydawać się bardziej przystępne i na tzw. wyciągnięcie ręki, aczkolwiek z drugiej mniej bezpieczne ze względu na to, że nie można produktu dotknąć, przymierzyć czy zobaczyć na własne oczy. Wracając jednak do meritum, z kuponów rabatowych korzysta się w podobnie prosty sposób w obydwu przypadkach.
Skąd wziąć kupony?
Ostatnia kategoria, w której porównamy kupony rabatowe do sklepów stacjonarnych i internetowych to ich dostępność. Tutaj na prowadzenie mogłaby wysunąć się opcja e-commerce, ponieważ dróg pozyskania kuponów rabatowych jest w tym przypadku znacznie więcej. Można podobnie jak w przypadku sklepów stacjonarnych otrzymać je na kolejne zakupy, aczkolwiek marki rozdają także zniżki np. za polubienie fanpage’a na Facebooku, zapisanie się na newsletter, czy każde inne ruchy w sieci i Social Mediach, które wpłyną na marketing internetowy. Warto zwrócić uwagę na specjalne strony z kuponami rabatowymi, gdzie znajdziemy bardzo szeroki wybór zniżek do różnych sklepów internetowych. Najczęściej będą to popularne sieciówki odzieżowe, które na zasadzie współpracy z tego typu witrynami, prowadzą różnego rodzaju akcje promocyjne. To bardzo dobry wybór dla wszystkich, którzy poszukują zniżek do konkretnych sklepów i są w stanie wykazać się w zamian minimalna aktywnością.