Jeśli uruchomiłeś własnie swój pierwszy sklep internetowy z pewnością chciałbyś zacząć na nim zarabiać. Wszak nikt nie otwiera sklepów dla samego ich otwarcia. Aby jednak sklep internetowy zaczął na siebie zarabiać konieczne jest powiadomienie internautów o jego istnieniu. Niestety nie obędzie się bez sporych wydatków na reklamę. Skuteczna reklama w internecie to temat rzeka. Potrzebne są nie lada umiejętności aby skutecznie i przy jak najmniejszych nakładach środków uzyskać wzrost liczby odwiedzin i sprzedaży na stronie. W tym artykule skupimy się na kilku ważnych aspektach związanych z reklamą nowego sklepu internetowego.

Budowa i optymalizacja sklepu

Podstawową kwestią przy tworzeniu nowego sklepu internetowego jest jego odpowiednia budowa i optymalizacja. Sklep powinien być tak zbudowany aby internauta mógł się po nim intuicyjnie poruszać, nie tracąc czasu na poszukiwanie odpowiednich produktów. Wszystkie podstrony sklepu w miarę możliwości powinny zawierać dużo interesującej użytkownika treści z odpowiednim nasyceniem słów kluczowych. Zdjęcia na każdej podstronie powinny zajmować jak najmniej miejsca i szybko się wczytywać. Należy także zadbać o taką budowę kategorii, aby jeden produkt nie pojawiał się w kilku naraz. Taka sytuacja może źle wpływać na pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce Google, gdyż te same treści będą się znajdować pod dwoma różnymi adresami, co nie jest korzystne.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Jeśli sklep jest odpowiednio zbudowany i zoptymalizowany można przystąpić do jego pozycjonowania. Niezbędne będzie pozyskiwanie linków do sklepu z różnych miejsc w internecie. Mogą to być fora internetowe, blogi, księgi gości oraz inne różne strony www. Ostatnio modne jest pozyskiwanie linków z artykułów sponsorowanych zamieszczanych na zaprzyjaźnionych blogach. Możemy także sami tworzyć takie blogi, budując przy tym tzw. zaplecze SEO. Systematycznie tworząc takie strony po jakimś czasie będziemy dysponować silnym zapleczem, które jest bardzo pomocne przy pozycjonowaniu.

Płatna reklama w Google

Zanim pozycjonowanie strony przyniesie zamierzone efekty możemy wykupić płatną reklamę w wynikach wyszukiwania aby zapewnić sobie sprzedaż i zyski na odpowiednim poziomie. Korzystając z systemu Google Adwords jesteśmy w stanie stosunkowo niewielkim kosztem zapewnić sobie pierwsze zakupy w naszym sklepie.

Reklama w Social Media

Warto także zainteresować się reklamą w Social Media. Serwisy społecznościowe są odwiedzane przez miliony osób tworząc tym samym ogromny rynek zbytu. Koszty reklamy są podobne jak w przypadku Google Adwords. Możemy jednak postarać się o darmową reklamę w Social Media tworząc fanpage nawiązujący tematyką do naszego sklepu i zdobywać naturalnym sposobem nowych fanów i przyszłych klientów.

Mailing reklamowy

Możemy także wykupić w agencji reklamowej tzw. mailing. Jest to masowo rozsyłany e-mail do potencjalnych klientów. Usługę taką możemy odpowiednio spersonalizować kierując ją na przykład do mieszkańców tylko jednej miejscowości lub do internautów o określonym wieku lub płci.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

3 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here