E-commerce to rodzaj handlu coraz bardziej popularny w dzisiejszym świecie Internetu. Nie wyparł całkowicie handlu tradycyjnego, ponieważ sklepów stacjonarnych mamy jeszcze całe mnóstwo. Jednak bardzo wiele nowych sklepów najpierw działa w Internecie, a następnie rozważa działalność stacjonarną. Raczej nie odwrotnie. Żeby działalność e-sklepu miała duży zasięg trzeba używać wielu narzędzi. Jednym z nich jest e-mail marketing. Tego rodzaju marketing w sieci zaczyna się od zbierania adresów e-mail. Do tego również są specjalne narzędzia, np. informacje typu pop-up na stronie, które zachęcają do pozostawienia adresu mailowego w zamian za informacje o promocjach czy o artykułach lub innych materiałach.

Na bazie adresów mailowych zebranych przez właścicieli sklepów można planować marketing internetowy, np. wysyłkę newslettera. Jest wiele rodzajów maili, które można wysyłać do klientów sklepu. W związku z tym, że tych maili może być dużo, warto to zautomatyzować, czyli wprowadzić email marketing automation w e-commerce.

Email marketing automation w e-commerce

Email marketing automation w e-commerceJest sporo przykładów maili, które mogą zwiększyć konwersję sklepu internetowego. Pierwszym z nich jest e-mail powitalny. Dlaczego warto taki email wysyłać? Żeby wywrzeć dobre pierwsze wrażenie. Robi się je tylko raz. Trzeba przemyśleć te treści, ponieważ można do siebie zniechęcić potencjalnego klienta. Jest tak dużo sklepów internetowych, tak duży wybór produktów, że klient nie będzie robił szansy drugi raz. Chyba, że produkt czy usługa są unikatowe. Innym rodzajem maila do klientów jest ten dotyczący opuszczonego koszyka. Okazało się, że sklepy odnotowują całkiem sporo koszyków, które nigdy nie zostają opłacone. Ludzie rozpraszają się w trakcie zakupów i ich nie kończą. Dlatego taki klient dostaje maila przypominającego o koszyku, który pozostał opuszczony. Jest szansa, że dzięki takiemu mailowi klient przypomni sobie o zakupach i je opłaci. Kolejnym mailem, na którym można budować email marketing automation w e-commerce jest podziękowanie za zakupy oraz zapytanie o opinię. Po zrobionych zakupach każdy oczekuje potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz płatności, ale nie musi to być sucha informacja, ale ładny email, w który okażemy szczerą wdzięczność za zakupy oraz poprosimy o ocenę zakupów już po otrzymaniu paczki.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here