Posiadanie sklepu internetowe stało się w ostatnim czasie bardzo dobrym pomysłem na prowadzenie własnego biznesu w sieci. Otwarcie takiego sklepu nie jest niczym trudnym. Pomóc nam może mnóstwo firm działających w sieci, które za niewielką opłatą mogą postawić taki sklep od zera i będzie on gotowy do działania. Rynek e-commerce rozwija się w niesamowitym tempie i cały czas jest miejsce na kolejne sklepy. Sprzedawać można praktycznie wszystko ponieważ Polacy coraz częściej robią zakupy własnie w internecie. Jak się okazuje, aby prowadzić sprzedaż internetową nawet nie musimy posiadać magazynu. Wszystko dzięki modelowi sprzedaży zwanego dropshipping. Dropshipping w sklepie internetowym pozwala nam na sprzedaż towarów, które fizycznie będą wysyłane do klienta bezpośrednio z hurtowni. W artykule postaramy się wyjaśnić jak to działa, jak przebiega proces zamówienia oraz jakie są koszty związane z otwarciem sklepu w modelu dropshipping.

Jak otworzyć sklep internetowy?

Jak otworzyć sklep internetowy?Otwarcie sklepu jest teraz dziecinnie proste. Wystarczy jedynie posiadać zarejestrowaną działalność gospodarczą oraz uruchomić stronę internetową na odpowiednim skrypcie. Będzie nam oczywiście jeszcze potrzebna domena internetowa oraz miejsce na serwerze. Jeśli nie potrafimy sami uruchomić gotowego sklepu to możemy skorzystać z oferty jednej z firm. Koszt postawienia zwykłego sklepu na darmowym oprogramowaniu nie powinien być wysoki i raczej nie przekroczy kilkuset złotych. Jeśli jednak potrafimy sami go zainstalować to te pieniądze możemy przeznaczyć na przykład na reklamę. Jak się okazuje nie musimy nawet kupować hostingu i instalować oprogramowania, ponieważ istnieją specjalne, gotowe platformy sklepowe.

Gotowe platformy sklepowe

Jest to dobra opcja dla ludzi, którzy chcą mieć gotowe rozwiązanie „pod klucz” za cenę niewielkiego miesięcznego abonamentu. Zamawiając taką usługę otrzymujemy skrypt sklepu zainstalowany na serwerze, gotowy do pracy. Istnieją różne pakiet takich sklepów. Najtańsze oferują małą ilość produktów oraz niewiele integracji. Jest to dobra opcja dla początkujących właścicieli sklepów, którzy chcą się sprawdzić w tym biznesie. Dla bardziej zaawansowanych użytkowników przeznaczone są pakiety MAX gdzie mamy nieograniczone możliwości dodawania produktów oraz wszystkie możliwe integracje, w tym integracje z hurtowniami.

Integracja z hurtownią

Najprostszym sposobem na dodawanie produktów do naszego sklepu internetowego jest automatyczna integracja z hurtownią. Pozyskując odpowiedni plik XML otrzymujemy kilka razy dziennie aktualizację, dzięki której pobieramy do naszego sklepu produkty wraz z ich stanem magazynowym, zdjęciem, opisem oraz charakterystyką. Całość odbywa się w pełni automatycznie i jest to duża oszczędność czasu i pieniędzy. Ręczne dodawanie tysięcy produktów byłoby na pewno uciążliwe i zajęłoby długie godziny, nie mówiąc już o niezbędnych aktualizacjach. Najciekawszym modelem integracji z hurtownią jest model dropshipping. Na czym on polega?

Dropshipping w sklepie internetowym

Dropshipping w sklepie internetowymDropshipping pozwala nam na prowadzenie sprzedaży nie posiadając ani magazynu ani w ogóle towaru. Znajduje się on w hurtowni z którą podpisujemy umowę. Po dokonaniu zakupu przez klienta przekazujemy to zamówienie do hurtowni, która w naszym imieniu wysyła zamówiony produkt do klienta. Naszym zarobkiem jest różnica ceny końcowej oraz ceny obowiązującej w hurtowni. Nie jest to duża marża, jednak należy pamiętać, że oszczędzamy na kosztach prowadzenia magazynu czy na przykład pakowania towarów. Cały proces logistyczny przerzucony jest na hurtownię a my możemy się zająć prowadzeniem marketingu. Bardzo ważne podczas prowadzenia takiego sklepu i jest odpowiednie skonstruowanie regulaminu zakupów. Pewne problemy mogą się bowiem pojawiać podczas zwrotu zakupionych towarów. Pamiętajmy też, że niektóre hurtownie wymagają uiszczenia stosownej opłaty za dostęp do pliku z produktami oraz za pakowanie produktów.

Jak reklamować sklep internetowy?

Istnieje mnóstwo sposobów na skuteczną reklamę sklepu internetowego. Wspomnijmy tu chociażby o reklamach AdSense lub na Facebooku. Za niewielką kwotę możemy przeprowadzić skuteczną kampanię reklamowa. Najlepiej jest zlecić to specjaliście, gdyż będzie on wiedział do jakich ludzi kierować reklamę, w jakich godzinach oraz co zawrzeć w tekście reklamowym aby był on skuteczny i zachęcał do zakupu.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Dobrym pomysłem jest również pozycjonowanie sklepu internetowego w wynikach organicznych Google. Taką usługę oferuje wiele firm na polskim rynku IT. Warto wysłać e-maila do kilku wiodących firm z prośbą o wycenę pozycjonowania naszego sklepu. Może się okazać, żę wydatki na pozycjonowanie zostaną całkowicie pokryte z zysków ze sprzedaży.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here