Sposobów, aby dobrze zaprezentować się w wyszukiwarce Google, jest wiele. Jedną z najskuteczniejszych form, oprócz pozycjonowania, jest reklama Google Ads, kiedyś Google Adwords. Pozwala Ci ona precyzyjnie wybierać grupę, do której chcesz dotrzeć ze swoją reklamą. Reklamy Google dają efekty już po kilku godzinach od uruchomienia kampanii, dzięki czemu łatwo ocenić ich wyniki. 

Czym jest reklama Google Ads?

Google Adwords, dzisiaj Google Ads to jedna z najbardziej skutecznych metod poprawiających wyniki widoczności danej strony w sieci. Jest to jedna z najbardziej efektywnych form, jaką mogą przyjmować działania marketingowe w sieci. Pierwsze efekty możesz obserwować już po kilku godzinach od uruchomienia kampanii.

Google Ads bazuje przede wszystkim na linkach sponsorowanych. Każdy serwis, którego właściciel opłaci reklamę i stworzy odpowiednio skrojoną kampanię, może stosunkowo szybko stać nie znacznie bardziej widoczny. Pojawiać się on jednak będzie w płatnych (oznaczonych jako takie) wynikach wyszukiwania Google. Oznacza to, że twoja strona pojawi się na samym czele wyszukiwań Google, będzie jednym z pierwszych wyników, jakie ukażą się użytkownikowi, co zdecydowanie zwiększa szansę na jego zainteresowanie i przejście na twoją stronę po kliknięciu reklamy.

W ramach narzędzi Google Ads możesz precyzyjnie ustalić

  • cel swojej reklamy,
  • czas jej emitowania,
  • formę i rodzaj reklamy,
  • planowany i akceptowalny budżet.

System reklamowy Google został zaprojektowany tak, że płacisz nie za samo wyświetlanie reklamy, ale za kliknięcie w reklamę, która pojawi się w wynikach wyszukiwania. Mowa więc o PPC, czyli Pay Per Click. Z pomocą w ustaleniu planu na kampanię może przyjść agencja SEO i SEM.

Formy reklamy w wyszukiwarce Google

Spore znaczenie ma to, że system Google proponuje bardzo różnorodne modele i postaci reklamy. Nie jesteś skazany jedynie na formę reklamy tekstowej.

  • Reklamy tekstowe — w tekście reklamy kluczowy jest link sponsorowany; tutaj płacisz nie za wyświetlanie reklamy, ale za kliknięcie czyli stosuje sie model pay per click; odpowiadając swoją reklamą na zapytania użytkowników, możesz realnie zwiększyć swoją sprzedaż.
  • Reklamy graficzne — system Google Ads pozwala na korzystanie z sieci reklamowego Google Display Network; najczęściej jest podlinkowany baner; do wyboru masz reklamę elastyczną, dynamiczną, lightbox.
  • Reklamy wideo — dostępne jest także wyświetlanie reklam w formie wideo, reklamy w takim przypadku wyświetlane są na YouTube, co pozwala na znaczne zwiększenie zasięgu; coraz więcej użytkowników sięga po to rozwiązanie zamiast reklamy tekstowej.
  • Reklamy na Gmail — chodzi o Gmail Sponsored Promotions czyli e-maile reklamowe przychodzące na skrzynki użytkowników Gmaila; tutaj także wykorzystuje się model PPC.
  • Reklamy produktowe — pojawiające się w wynikach wyszukiwania Google, sieci reklamowej Google i w zakładce Zakupy.

 Cele kampanii w sieci wyszukiwania

Reklamy w sieci wyszukiwania Google, kampanie Google Ads wykorzystywane są w różnych celach. Można dzięki nim generować oczywiście większy ruch na stronie internetowej, zwiększać tym samym szansę na konwersję, zachęcać użytkowników do pojęcia konkretnych działań. Reklamy Google pozwalają również zwiększyć rozpoznawalność marki. Ważne jest, aby na samym początku ustalić, jaki cel ma realizować twoja kampania Google Ads. To pozwoli ci bowiem dopasować odpowiednią strategię, a przez to także zoptymalizować stawki. Mniej w takim przypadku również zapłacisz za reklamę. Warto ustalać cel zgodnie z zasadą SMART, która mówi, że musi on być:

  • konkretny,
  • mierzalny,
  • osiągalny,
  • istotny,
  • określony w konkretnym czasie.

Branża e-commerce jest oczywiście zainteresowana przede wszystkim jak największą konwersją, a więc przełożeniem ruchu na stronie na konkretne zakupy i zamknięte przez użytkowników transakcje. Zwiększenie zysków w takim przypadku odbywa się przez makrokonwersje, którymi mogą być: zakup produktu, umówienie wizyty, rezerwacja usługi, kontakt telefoniczny. Wstępem do tych wieńczących kontakt z klientem działań stanowią mikrokonwersje, a więc na przykład:

  • zapis do newslettera,
  • przejście do kontaktu,
  • pobranie pliku,
  • zostawienie danych kontaktowych,
  • wypełnienie formularza,
  • dodanie towaru do koszyka.

Reklama internetowa może być także obliczona na te mniejsze gesty ze strony potencjalnego klienta. Dzięki Google Ads możesz zachęcać potencjalnych klientów do wykonania tych drobnych ruchów, które ostatecznie pozwolą ci zamknąć transakcje z wynikiem pozytywnym. Reklama płatna w tym przypadku to budowanie ścieżki zachowań klienta.

Dlaczego warto inwestować w kampanie Google Adwords Ads?

Google Ads pozwala osiągać bardzo wymierne efekty biznesowe. Bez płatnych reklam (a także dobrze zaplanowanego pozycjonowania) trudno sobie dzisiaj wyobrazić sprawnie funkcjonujący biznes e-commerce, szczególnie w warunkach wysokiej konkurencyjności. Przede wszystkim Google Ads pozwala ci błyskawicznie poprawić widoczność, szybko przyciągnąć klientów na stronę, zaprogramować podejmowane przez nich działania. Efekty reklamy Google są widoczne już po kilku godzinach od uruchomienia kampanii.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here