Czy zastanawialiście się kiedyś, czym jest marketing automation? Jest to termin, którym operują głównie ludzie związani z marketingiem, więc szary człowiek zapewne nie ma pojęcia, jak rozszyfrować te dwa słowa.

Marketing automation jest jednak niczym innym jak po prostu automatyzacją marketingu, opartą na zbieraniu danych behawioralnych i transakcyjnych, które dotyczą klientów i odbiorców konkretnych usług. Dzięki tym informacjom otrzymujemy ściśle dopasowane do naszych potrzeb, zainteresowań czy zawodu, perfekcyjnie spersonalizowane oferty marketingowe, np. poprzez skrzynką mailową.

Dzięki marketing automation osoba interesującą się literaturą fantastyczną i pracująca w branży informatycznej nie będzie otrzymywała oferty skierowanej dla fanek harlequinów czy seniorów, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z Internetem. Dzięki tej usłudze marketingowcy nie muszą już sami śledzić pasji czy produktów, jakie interesują ich klientów, analizować danych i planować kampanii marketingowych na podstawie historii przeglądania; dziś robi to za nich ten inteligentny system.

Jak to działa marketing automation?

Po prostu, marketing automation wykorzystuje pliki cookies, tzw. ciasteczka, do monitorowania zachowań użytkowników korzystających z konkretnych stron internetowych, i na ich podstawie decyduje, często bezbłędnie, jaka oferta może zainteresować tego konkretnego użytkownika tej konkretnej strony WWW. Dzięki temu na stronach internetowych, w mediach społecznościowych z których korzystamy, oraz na mailu wyświetlać będą się nam reklamy związane z naszą ostatnią aktywnością, np. jeśli niedawno w sklepie internetowym oglądaliśmy konkretny model butów, to istnieje duże prawdopodobieństwo że w naszych social mediach zacznie nam się wyświetlać korzystniejsza oferta kupna tego obuwia, takiego w niższej cenie lub z chociażby darmową dostawą.

Procesy automatyzacji oparte o system Eloqua, czyli najbardziej zaawansowany system automatyzacji marketingu, charakteryzują się m.in. takimi udogodnieniami jak możliwość budowania kampanii w oparciu o zachowania klientów, łączenie kampanii z mediami społecznościowymi, czy marketing oparty o pocztę e-mail. System ten potrafi idealnie dopasować się do naszych potrzeb.

Na stronie http://growinternational.eu/pl/ można dowiedzieć się o wiele więcej o usłudze automatyzacji marketingu. Firma ma bardzo przyjazne i niekrępujące podejście do klienta, ale jednocześnie charakteryzuje się ogromnym doświadczeniem i bardzo profesjonalnym podejściem do swojej profesji.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here