Prowadzenie niewielkiego sklepu internetowego jest jedną z najpopularniejszych form prowadzenia własnej działalności gospodarczej i bardzo wielu nowych przedsiębiorców właśnie od tego rozpoczyna swoją przygodę z biznesem. Nie ma się czemu dziwić, ponieważ żeby otworzyć e-sklep nie potrzeba jakichś ogromnych inwestycji, a jest to bardzo dobry sposób na zarobienie konkretnych kwot, które można przeznaczyć na poważniejsze inwestycje.

Jaki hosting dla sklepu internetowegoŻeby jednak stać się właścicielem podobnego biznesu będzie nam potrzebne coś więcej niż tylko towar, który będziemy sprzedawać. Zwykle otworzenie sklepu internetowego wiąże się koniecznością zakupu domeny i hostingu, czyli miejsca wydzielonego na większym serwerze, dzięki któremu nasz sklep będzie mógł w ogóle działać.

O ile wybór odpowiedniej domeny to raczej kwestia dobrego pomysłu i dostępności konkretnej nazwy, to jednak dobranie hostingu o wystarczających parametrach wymaga już nieco więcej uwagi, bowiem musi być on na tyle dobry, żeby sklep mógł bez przeszkód funkcjonować, ale równocześnie na tyle tani, żeby nie zjadły nas koszty abonamentu.

Jaki hosting dla sklepu internetowego?

To jaki hosting dla sklepu internetowego powinniśmy wybrać zależy przede wszystkim od dwóch czynników. Po pierwsze jest to wielkość bazy towarowej, jaką będziemy w tym e-sklepie wystawiać, a po drugie wielkość ruchu jaki sklep będzie generował. W przypadku ruchu nie chodzi tylko o to ilu klientów będzie odwiedzać stronę, ale również o ruch związany z automatycznymi systemami wysyłającymi dane różne dane do innych źródeł (może to być na przykład synchronizowanie stanów magazynowych z platformą aukcyjną).

Oczywiście najprawdopodobniej wasz sklep internetowy nie będzie na początku generował szczególnie dużego ruchu i co za tym idzie także i wielkiej sprzedaży. Z tego powodu warto na początku zastanowić się nad wyborem opcji hostingowych ze „średnich” półek, które powinny być wystarczające dla utrzymania niewielkiego sklepu i jednocześnie nie rujnować budżetu przeznaczonego na inwestycje. W przypadku hostingu zawsze przecież może rozszerzyć jego możliwości i w każdej chwili przejść na wyższą (i o lepszych parametrach) opcję w przypadku gdy nasz sklep zacznie już generować poważniejszą liczbę odwiedzin.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here