Promocja firmy przy pomocy kampanii mailingowych to technika reklamowa, która jest powszechnie wykorzystywana przez firmy działające w branży e-Commerce. Jej skuteczna realizacja, wymaga jednak właściwego zaplanowania, a także zwrócenia uwagi na wiele szczegółów wpływający na uzyskanie wysokiego współcześnika konwersji. Sprawdź, jak zaplanować efektywny emailing od A do Z!
Kampanie mailingowe – jaki jest ich cel?
Kampania mailingowa to forma marketingu bezpośredniego, która pozwala na wysyłanie newsletterów, katalogów sprzedażowych czy autoresponderów przy wykorzystaniu skrzynki mailowej. Efektywnie realizowany mailing reklamowy pozwala na osiąganie określonych celów marketingowych, takich jak:
- budowanie świadomości marki;
- budowanie stałej relacji z potencjalnymi klientami;
- dostarczanie odbiorcom informacjom o oferowanych produktach i usługach, a także aktualnych promocjach;
- generowanie większej sprzedaży.
Aby móc osiągać określone cele, należy jednak zadbać o przygotowanie atrakcyjnej i skutecznej kampanii mailingowej.
Skuteczna kampania mailingowa – jak ją zaplanować
Realizacja skutecznych kampanii mailingowych to złożony proces, który wymaga właściwego zaplanowania poszczególnych działań przekładających się na spełnienie oczekiwanych założeń. Planując emailing, zadbaj o:
- Zdefiniowanie celu
Pierwszym krokiem, od którego powinno rozpocząć się planowanie każdej kampanii mailingowej, jest określenie celu, jaki ma ona osiągnąć. Stanowi to bowiem punkt wyjścia do realizacji kolejnych etapów.
- Określenie grupy odbiorców
Znając cel, jaki chcemy osiągnąć, możemy przejść do określenia grupy docelowej mailingu. Jej zdefiniowanie i poznanie, pozwoli na stworzenie spersonalizowanych kampanii marketingowych, które pozwolą na wygenerowanie zadawalającego poziomu konwersji.
- Zadbanie o spełnienie aspektów prawnych
Tworząc bazę odbiorców, należy pamiętać o tym, ze lista mailingowa powinna składać się jedynie z osób, kto wcześniej wyraziły na to zgodę.
- Zadbanie o atrakcyjną formę
Kreacja maila powinna prezentować się atrakcyjnie i być dostosowane do promowanych produktów czy usług, a także wpisywać się w preferencje grupy docelowej. Zadbanie o umieszczenie atrakcyjnych grafik czy zapewnienie optymalnej szerokości treści, pozwoli na zwrócenie uwagi odbiorców, a co za tym idzie -zwiększenie zainteresowania treścią maila.
- Stworzenie dobrego tytułu i nagłówka
Tytuły i nagłówki powinny przyciągać klienta, a także unikać filtrów antyspamowych, dzięki czemu istnieje większa szansa, że treści przesłanego komunikatu zainteresuje odbiorcę
- Stworzenie angażującej i ciekawej treści
Chcąc zainteresować odbiorców proponowanymi produktami czy usługami, warto zadbać o tworzenie ciekawych treści dostosowanych do zainteresowań i preferencji danej grupy.
- Umieszczenie call to action
W treści maila powinno znajdować się wezwanie do działania – zwiększy ono szansę na to, że potencjalny klient poświęci swój czas oraz przejrzy sugerowaną stronę internetową.
- Testowanie kampanii
Przed wysłaniem wiadomości to odbiorców z listy mailingowej, warto zdecydować się na przeprowadzenie testów sprawdzających poprawność wyświetlania grafik czy linków, a także obecności w tekście literówek i błędów językowych.
- Wysłanie kampanii
Kolejnym krokiem realizacji kampanii mailingowej, jest wysłanie jej do grupy docelowej.
- Analizowanie i optymalizowanie kampanii
Skuteczna kampania mailingowa powinna być stale ewaluowana. W tym celu warto monitorować i analizować osiągane wyniki, a także wyciągać wnioski i wprowadzać kolejne zmiany pozwalające na zwiększenie konwersji oraz osiąganie zamierzonych rezultatów.
Jak widać, realizacja kampanii mailingowej od A do Z to złożony proces. Jeśli szukasz firmy, która pomoże ci w jego realizacji, sprawdź ofertę firmy freshmail.pl posiadającej w swojej ofercie intuicyjny generator maili – pozwala on na sprawne wysyłanie skutecznych newsletterów, mailingów i autoresponderów.
Więcej na ten temat przeczytasz tutaj: https://freshmail.pl/blog/mailing-reklamowy-2014-mocne-i-slabe-strony/.