Wiele osób zastanawia się, jak prowadzić działania marketingowe online. Dotyczy to nie tylko właścicieli firm, ale wszystkich osób, którym zależy na wypromowaniu własnej strony internetowej. Naturalnie rozpoczynamy od wykupienia domeny, założenia strony i wstawienia do niej interesujących treści. Taki sposób działania nie zawsze będzie wystarczający. Co robić w sytuacji, gdy strona działa prawidłowo i nadal nie mamy wystarczającej liczby odwiedzin?

Domena i tytuł strony

Odpowiedź nie jest jednoznaczna, bo wiele zależy od charakteru informacji zawartych na stronie. Zawsze jednak należy przyjrzeć się funkcjonowaniu witryny, aby sprawdzić, co może prowadzić do zwiększenia zasięgu i popularności. W pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę na nazwę samej domeny. Wiele osób wybiera nazwę marki, którą chce reklamować. Jeśli jednak nie zawiera odniesień do specyfiki działalności, może się okazać, że nikt nie zwróci na nią szczególnej uwagi.

Nazwa domeny powinna być krótka i łatwa do zapamiętania. Ponadto musi nawiązywać do informacji zamieszczonych w serwisie. Równie ważna jest struktura strony, która powinna zapewniać wygodną nawigację. Do poszczególnych podstron powinny kierować adresy z nazwami związanymi z naszą działalnością, zamiast skrótów i przypadkowych zbitek literowych. Z tego względu, podczas budowy strony, warto skorzystać z jednego z popularnych systemów zarządzania treścią, takich jak WordPress. Dzięki niemu można nie tylko wygodnie wstawiać artykuły i sprawdzać ilość odsłon. Najważniejsze funkcje dotyczą optymalizacji treści do celów SEO.

Pozycjonowanie w serwisie Google

Nie da się ukryć, że nawet najlepsza strona nie uzyska dużej popularności, jeśli nie będzie widoczna w wynikach wyszukiwarki internetowej. Dlatego należy zwrócić uwagę na elementy podwyższające pozycjonowanie witryny w serwisie Google. Czynniki wpływające na pozycję to w głównej mierze zastosowanie odpowiednich słów kluczowych oraz opisu strony, czyli tak zwanego meta description. Wiele osób nie tworzy samodzielnie tych elementów, lecz korzysta z usług wyspecjalizowanych agencji jak Efectownia.pl. Jest to dobre rozwiązanie zwłaszcza dla przedsiębiorców, które chcą prowadzić działalność bez potrzeby skupiania się na kwestiach technicznych.

Opis podsumowujący działalność

Warto jednak wiedzieć, jak powinny być zbudowane podstawowe elementy strony. Może to pomóc w ocenie skuteczności działań lub podczas rozmów z innymi użytkownikami sieci. Meta description to fragment tekstu, który jest widoczny pod tytułem strony w wynikach wyszukiwania Google. Jego długość nie może przekraczać 150 znaków, dlatego powinien być to krótki opis zawartości serwisu. Jednocześnie jest to komunikat widoczny bezpośrednio obok opisów innych stron, a zatem powinien zachęcić odbiorcę do kontaktu właśnie z nami. Nie może być to opis wpisany bez zastanowienia. To samo dotyczy tytułu naszej strony, który powinien krótko oddawać charakter prowadzonej działalności.

Dobór słów kluczowych

Kolejna ważna kwestia do odpowiedni dobór słów kluczowych, które będą pojawiać się w publikowanych treściach. Powinny być równomierne rozmieszczone zarówno w ramach jednej strony, jak i różnych podstron. Należy je wstawiać, biorąc pod uwagę cel, jaki chcemy osiągnąć. Przykładowo, jeśli witryna ma generować sprzedaż produktów, należy skupić się na frazach związanych z oferowanymi towarami. Muszą być to wyrażenia popularne, które odbiorca ma szansę wpisać w wyszukiwarce internetowej.

Odpowiednio zaplanowane działania marketingowe mogą przynieść wymierne rezultaty, nawet bez ponoszenia dużych kosztów na promocję. Jeśli nie wiemy, od czego zacząć, dobrym wyjściem jest kontakt z agencją marketingową Efectownia.pl. Doświadczeni pracownicy szybko doradzą rozwiązania najlepsze do rozmiaru naszego projektu oraz dostępnego budżetu. Będziemy mogli obserwować, jak nasza strona zwiększa zasięg, a użytkownicy Internetu uzyskują coraz większą świadomość naszej marki.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here