Wiele firm oferujących usługi poligraficzne w ostatnich latach rozszerzyło zakres swojej działalności. Związane jest to niewątpliwie z innowacyjnym rozwojem różnych branż, które w swojej działalności wykorzystują coraz więcej środków o charakterze marketingowym. Nowoczesne drukarnie wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów dostosowując formę realizacji usług do indywidualnych potrzeb i oczekiwań – w zależności od specyfiki danej dziedziny przemysłu.
Wykorzystanie druku cyfrowego w marketingu
Sposób prezentacji firmy oraz jej wyrobów i usług może być kluczowy na etapie sprzedaży. Przedsiębiorstwa starają się w taki sposób dotrzeć do klienta, aby wzbudzić jego zainteresowanie, i co najważniejsze – zatrzymać na dłużej. Niezwykle przydatne w tym zakresie są dobrze przygotowane kampanie marketingowe, które umożliwiają wyeksponowanie zalet konkretnych produktów i skupienie uwagi większej grupy odbiorców. Aby zaistnieć w przestrzeni reklamowej niezbędne są skuteczne formy reklamy – oryginalne oraz estetycznie wykonane. I w tym momencie niezastąpione są nowoczesne drukarnie, w których można zlecić wykonanie interesujących form marketingowych.
Drukarnia cyfrowa Ondre w Poznaniu oferuje szeroki wachlarz zaawansowanych usług reklamowych. Projekty realizowane w formie druku cyfrowego to bardzo wygodna technika z marketingowego punktu widzenia, ponieważ nie jest konieczny wysoki nakład (jak w przypadku druku offsetowego). Dzięki temu projekt może być zmieniany w dowolnym momencie, co pozwala na idealne dopasowanie produktu końcowego np. do określonej oferty promocyjnej. Za pomocą druku cyfrowego wykonywane są atrakcyjne wizytówki i kalendarzyki firmowe. Bardzo często przygotowywane są też ulotki, plakaty i foldery reklamowe. Część z tych materiałów wykorzystywana jest jako gadżety firmowe dla klientów, inne do bezpośredniej reklamy produktu lub konkretnego asortymentu. Takie środki reklamowe znajdują zastosowanie podczas wydarzeń firmowych, targów branżowych oraz tematycznych spotkań promocyjnych. Najważniejsze, aby były efektywne w przekazie i przyciągały uwagę klientów.