Pozycjonowanie oparte na najpopularniejszych, krótkich i konkurencyjnych frazach bywa błędem, zwłaszcza jeśli stosuje się je na początku działań SEO. Może prowadzić do przepalania budżetu i przedłużającego się oczekiwania na efekty. Istnieje jednak alternatywa dla tego typu pozycjonowania, którą jest technika lawinowa. Na czym polega i dlaczego warto na nią postawić?Sprawdź!
Czym są frazy long tail w technice lawinowej?
Technika lawinowa zakłada stopniowe budowanie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania, zaczynając od łatwiejszych do wypozycjonowania fraz długiego ogona i kończąc na popularniejszych, krótkich frazach. Avalanche technique pozwala na systematyczny wzrost ruchu organicznego, bez ryzykownych skoków. Sednem tej techniki są wspomniane frazy long tail, długiego ogona, czyli rozbudowane, precyzyjne zapytania wpisywane przez użytkowników. Składają się one z 3-7 słów. W odróżnieniu od krótkich, ogólnych fraz cechują się mniejszą konkurencją. Ponadto przyciągają zazwyczaj bardziej zdecydowanych na wybór jakiejś oferty czy zaznajomionych z daną branżą odbiorców.
Avalanche technique w praktyce
Jak może wyglądać technika lawinowa np. w branży ogrodniczej? Właściciel sklepu internetowego z roślinami do ogrodu mógłby zacząć budowę swojej pozycji od tworzenia artykułów odpowiadających na precyzyjne zapytania wpisywane przez hobbystów, m.in. takich jak: „kiedy i gdzie sadzić perowskię łobodolistną”, „co zrobić w ogrodzie przed zimą”, „jakie byliny kwitną najdłużej”, „jak się pozbyć chwastów z trawnika”. Użytkownicy dzięki zoptymalizowanym pod frazy long tail treściom zaczęliby trafiać na stronę oraz prędzej czy później decydować się na produkty dostępne w serwisie. W miarę przybywania treści autorytet domeny w branży ogrodniczej zacząłby rosnąć, a sklep pojawiać się wyżej w wynikach na bardziej ogólne frazy.

Dlaczego warto postawić na technikę lawinową w SEO?
Jednym z częstych zarzutów wobec pozycjonowania jest długi czas oczekiwania na efekty. W przypadku techniki lawinowej sytuacja pod tym względem wygląda korzystnie, ponieważ precyzyjne frazy potrafią zbudować widoczność szybciej niż ogólne. Frazy long tail cechuje też większy potencjał konwersji, ponieważ ściągają na stronę internetową osoby, które dokładnie wiedzą, czego szukają.
Avalanche technique pozwala na stopniowe budowanie widoczności. Stosując tę technikę, nie przepala się budżetu na zazwyczaj mało skuteczne na pierwszym etapie pozycjonowania próby zdobycia wysokich pozycji na ogólne, krótkie frazy, na które prawdopodobnie pozycjonują się już firmy dysponujące ogromnymi budżetami SEO.
Działając w zgodzie z techniką lawinową, zbudujesz semantyczny profil swojego serwisu. Google zacznie postrzegać Twoją witrynę jako źródło eksperckiej wiedzy w danym obszarze tematycznym. Dla wyszukiwarki niezwykle ważną rolę odgrywa jakość treści i ich dopasowanie do intencji użytkownika, zwłaszcza w erze sztucznej inteligencji. Technika lawinowa stawiająca na precyzyjne zapytania trafiające w potrzeby ludzi doskonale odpowiada na ten wymóg Google.
Dla jakich firm technika lawinowa w SEO będzie dobrym wyborem?
Podejście lawinowe sprawdza się w przypadku nowych marek, start-upów, sklepów internetowych, zwłaszcza z niszowym asortymentem, oraz firm usługowych. Stanowi doskonałą propozycję dla twórców edukacyjnych treści i blogerów, którzy chcą budować status specjalisty w konkretnej dziedzinie. Pozwala zacząć od efektywniejszych działań niż inwestycja środków w niepewne i długoterminowe pozycjonowanie z wykorzystaniem fraz ogólnych.
Technika lawinowa to strategia SEO oparta na zrozumieniu potrzeb użytkowników i oczekiwań Google. Dzięki niej zbudujesz widoczność odporną na zmiany algorytmów wyszukiwarek. Jeśli interesuje Cię wsparcie w zakresie skutecznego pozycjonowania w Lublinie, możesz zapoznać się z ofertą IBIF.PL: https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie.














