Śruby kulowe – jak wychwycić moment przed awarią i potrzebę regeneracji?

0
519

Jeśli chodzi o precyzyjne pozycjonowanie w przypadku ruchu obrotowego do liniowego, śruba kulowa zapewnia niezrównaną niezawodność i wydajność. Na stronie: Naprawa i regeneracja śrub kulowych | Tradensa, można dowiedzieć się więcej na ten temat, a niniejszy artykuł potraktować niczym wstęp do tego ważnego tematu.

Śruby kulowe – zastosowanie

Te wysoce wydajne komponenty są powszechnie spotykane w obrabiarkach (maszyny z osią CNC, przeciągarki, frezarki, maszyny obwiedniowe, szlifierki, tokarki itp.), robotach i podobnie jak nóż Fellowsa – przy sprzęcie do precyzyjnego montażu (takim jak system transportu płytek półprzewodnikowych). Często można śruby kulowe regeneracja znaleźć w samolotach i rakietach.

Dlaczego śruby kulowe zawodzą?

Śruby kulowe naprawa jest konieczna, bo ulegają awariom z różnych powodów, takich jak wypadki spowodowane:

  • awarią elektroniki,
  • złą konstrukcją (niedostateczna nośność),
  • zbyt dużym napięciem wstępnym,
  • niewspółosiowością,
  • czynnikami środowiskowymi,
  • błędami operatora,
  • niewłaściwą konserwacją,
  • normalnym zużyciem w czasie.

Jeśli zależy Ci na tym, aby dowiedzieć się więcej, zobacz stronę: wiedza o węgliku spiekanym | Tradensa.

Znaki ostrzegawcze awarii śruby kulowej

Jeśli śruba kulowa wykazuje oznaki wżerów lub korozji spowodowanej zanieczyszczeniami, jej stan się pogarsza. Jeśli podobnie jak pierścienie z węglika spiekanego do pił tarczowych wykazuje oznaki odbarwienia pod wpływem ciepła i pracuje nierówno (kołysania się, drgania, warczenie itp.), prawdopodobnie jest niewystarczająco nasmarowana, źle wyosiowana i/lub ma zużyte/uszkodzone łożyska.

Jeśli śruba kulowa jest narażona na nadmierne wibracje, prawdopodobnie ma wygięty wał śruby lub niewspółosiowe obudowy łożysk. Jeśli wydaje dźwięk „klikania”, jest to zazwyczaj oznaka nadmiernego nagromadzenia się osadów lub uszkodzonej/wgniecionej rury powrotnej. Jeśli śruba kulowa wykazuje utratę dokładności pozycjonowania, jest to prawdopodobnie spowodowane zużyciem, zanieczyszczeniem lub luzem łożysk podporowych. Jeśli wykazuje nadmierny pobór mocy, prawdopodobnie ma nadmierne napięcie wstępne, problemy z recyrkulacją kulek lub niewystarczające smarowanie.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here