Prowadzenie kanałów social media (SM) dla firmy z pozoru wydaje się banalnie proste. Czy rzeczywiście takie jest? Wstawianie ładnych zdjęć i cytatów wystarczy? Chodzi przecież o zwrócenie na siebie uwagi i przyciągnięcie potencjalnych klientów. W dzisiejszym artykule przedstawiamy kilka prostych faktów na temat prowadzenia profili social media w praktyce.

Moda na popularność social mediów jest zmienna

Wkraczając w świat social media z pewnością zauważasz, że nie jest on już taki, jakim był kilka czy kilkanaście lat temu. Wynika to ze zmienności mody na poszczególne portale społecznościowe. Dawniej miejscem spotkań dla wielu osób była popularna w Polsce Nasza Klasa, o której teraz prawie nikt już nie pamięta. Czy jest na to jakaś rada? Można śledzić prognozy popularności różnych portali, ale kluczowe jest również to, do jakiej grupy społecznej jako przedsiębiorca kierujesz swoje produkty, ponieważ wiele portali internetowych SM ma bardzo specyficzny charakter.

Nie bój się technologii

Obsługa portali społecznościowych na samym początku może wydawać się trudna – zwłaszcza dla osób, które niewiele korzystają z Internetu. Z czasem jednak można nauczyć się wszystkich opcji. Pomocne będą tu równego rodzaju tutoriale oraz praktyczne korzystanie z SM na co dzień. Czasami niektóre opcje w portalach social media ulegają zmianie – często na skutek chęci dostosowania portalu do potrzeb i oczekiwań użytkowników albo w celu udoskonalenia niektórych funkcji czy unowocześnienia całej strony internetowej. Takie zmiany nie powinny być jednak powodem do obaw czy lęków.

Każdy portal społecznościowy jest inny

Wkraczając w świat SM z pewnością zauważysz, że praktycznie każdy portal social media jest nieco inny. W zależności od tego, gdzie jesteś może być więcej filmów, treści pisanych, zdjęć, ofert pracy… Możliwości może być wiele. Dodatkowo też warto zauważyć, że odbiory treści również różnią się w zależności od portalu – na niektórych przewagę stanowią osoby bardzo młode, na innych – dbające o karierę i rozwój osobisty. Ta różnorodność jest siłą SM i wspaniałą wskazówką dla Ciebie jako przedsiębiorcy. Zastanów się do kogo kierujesz swoje produkty i na których portalach społecznościowych możesz spotkać potencjalnych klientów – innymi słowy: gdzie Twoje produkty zostaną najbardziej docenione? Masz już odpowiedź? Przemyśl teraz jaka jest specyfika tych portali i jakie powinny być treści, które umieścisz na firmowym profilu. Jeżeli brakuje Ci czasu lub doświadczenia, skorzystaj z usług firmy oferującej prowadzenie profili firmowych SM na https://efectownia.pl/.

Popularne portale SM w Polsce

Statystyki mówią, że obecnie najpopularniejszym portalem social media w Polsce jest Youtube. Na drugim miejscu znalazł się Facebook skupiający bardzo różnorodną grupę odbiorców. Brązowy medal w kategorii popularności w Polsce dostałby Instagram, na którym można obserwować zarówno profile firm, jaki prywatne, popularne w sieci osoby. Dużą popularnością cieszy się także Twitter, przy czym należy zauważyć, że częściej korzystają z niego mężczyźni. Nieco bardziej wyrównaną strukturę odbiorców pod względem płci ma LinkedIn. Wśród młodych osób duże znaczenie nabiera portal Tik Tok, który można nazwać nowością na rynku polskich SM. Niektórzy twierdzą nawet, że w przyszłości rosnąca popularność Tik Toka może przyczynić się do spadku Instagrama na niższe miejsce w hierarchii popularności portali SM w Polsce.

Rodzaj reklamy a portal SM: gdzie to opublikować?

Jeżeli jako przedsiębiorca celujesz w nagrywanie filmów, w których dzielisz się wiedzą i lokujesz swoje produkty, idealną platformą dla Ciebie będzie Youtube. Twoje usługi są przeznaczone dla młodych? Możesz streścić się w naprawdę krótkim wideo? W takim razie rozważ swoją obecność na Tik Toku oraz Facebooku. Piękne, dopracowane zdjęcia z pewnością znajdą swoich fanów na Instagramie oraz Pintereście. Branże modowe, sukien ślubnych, obuwnicze czy beauty w zakresie fryzur czy manicure powinny spróbować tam swoich sił. Profesjonalne prowadzenie profili SM oferuje https://efectownia.pl/.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here