Ryzykowne sposoby promocji firmy

0
84

Istnieje wiele działań wspierających budowanie pozytywnego wizerunku firmy, poszerzanie świadomości o jej istnieniu czy też zwiększanie lojalności wśród jej klientów. Zarządcy przedsiębiorstw i specjaliści ds. marketingu często decydują się na te bardzo ryzykowne, które mogą przynieść więcej szkód niż korzyści. We współpracy z agencją reklamową Gratifica z Łodzi, wymieniamy najczęściej podejmowane działania marketingowe, które mogą szkodzić firmie.

Konkursy na Facebooku 

Konkursy z nagrodami organizowane na Facebooku na stronach firmowych nazywanych FanPage’ami  nie są wcale takie złe. Niestety jednak, większość akcji tego typu, organizowana jest na zasadach, które nie są zgodne z polityką tego portalu. Zdaje się, że tylko garstka specjalistów do spraw online marketingu wie, że zabronione są konkursy z zadaniami wymuszającymi na użytkownikach akcje takie jak polubienie strony czy posta lub dodanie do niego konkretnej reakcji. 

Gdy administracja Facebooka wykryje tego typu konkurs, może wyciągnąć konsekwencje wobec jego organizatora. Poza oczywistym wymuszeniem zaniechania prowadzenia nielegalnej akcji, zdarzają się sytuacje, w których po wykryciu tego typu incydentu, zasięgi postów ze strony są drastycznie zmniejszane, a sam FanPage jest odgórnie blokowany czy zamykany. Należy zatem pamiętać o tym, aby konkursy na Facebooku organizować z głową i sprawdzać, czy planowane akcje nie naruszają regulaminu Facebooka. 

Konkursy podlegające definicji loterii 

W przypadku konkursów typu loteryjnego, czyli takich, których wynik zależy od przypadku, a nie np. tego, kto najlepiej wykonał zadanie konkursowe, sytuacja jest podobna. Do organizowania większości znanych rodzajów loterii promocyjnych są bowiem uprawnione jedynie osoby fizyczne i prawne, które uzyskały odpowiednie zezwolenie. Oczywiście, przy organizacji tego typu akcji, firmy zdają się o tym fakcie zapominać, co czasem skutkuje wykryciem przez odpowiednie służby i wyciągnięciem konsekwencji karnych i finansowych. 

Organizacja loterii promocyjnej np. SMS to też zadanie bardzo skomplikowane, które dość trudno jest skoordynować. Zdecydowanie lepiej powierzyć je zatem doświadczonej w takich akcjach agencji reklamowej, która zadba nie tylko o legalność tego typu działań marketingowych, ale i ich sprawność i efektywność. Jedną z takich firm jest agencja Gratifica z Łodzi, we współpracy z którą powstał ten artykuł – grupa zajmuje się organizacją loterii i konkursów promocyjnych już od 10 lat. 

Na stronie internetowej agencji – gratifica.pl, można zapoznać się z doświadczeniem firmy potwierdzonym portfolio jej zróżnicowanych realizacji, a także pełnym zakresem świadczonych przez nią usług. Wspomniana agencja marketingu zintegrowanego mieszcząca się w centrum Polski w Łodzi jest otwarta na współpracę z przedsiębiorstwami i markami z różnych branż i zdecydowanie warto postawić na profesjonalnie przez nią świadczone usługi reklamowe.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here