Koniec starego i początek nowego roku podatkowego w firmie to nie tylko rozliczenia. Często to intensywne działania dotyczące zakupów lub wymiany sprzętu komputerowego. Może również oznaczać początek zmian. Wymianę stacjonarnych urządzeń na bardziej mobilne laptopy. Pojawia się pytanie co z niepotrzebnymi? Czy mogą trafić wyłącznie na wysypisko śmieci?

Kilkuletnie komputery nie staje się automatycznie elektrośmieciem. Kluczowe jest ustalić w jakim faktycznie jest stanie. Starszej generacji podzespoły mogą być w pełni wydajne do wielu zadań. Jeżeli jednak okaże się że tak nie jest zawsze można je wymienić na nowsze. Każda z tych możliwości może przedłużyć okres zastosowania urządzenia w firmie i nie koniecznie wymagać wielkich inwestycji.

Kiedy jednak zdecydujemy się na definitywną wymianę komputerów na nowe warto zacząć od poszukiwania firmy zewnętrznej, która pomoże przejść ten proces. Zwykle oznacza on uporządkowanie kwestii formalnych, weryfikację stanu technicznego i usunięcie danych wrażliwych z dysków. W praktyce to dużo czasu pracowników poświęcone na tematy, którymi mogą zająć się inni. Wynajęcie zewnętrznego wsparcia może być znacznie tańsze i korzystniejsze dla przedsiębiorstwa. Jedno jest pewne zaoszczędzi dużo czasu zwykle mocno zajętych działów IT czy księgowo – administracyjnych.

Pierwszy krok do odzyskania choćby części zainwestowanych w laptopy pieniędzy to ich audyt. Wtórna sprzedaż rządzi się swoimi prawami. Cena urządzenia może się znacznie różnić w zależności od wielu czynników. Pierwszy kluczowy to parametry techniczne. Rodzaj procesora, ilość RAM, niestandardowe ulepszenia. Takie elementy mogą wiele zmienić. Dodatkowo ważny będzie wygląd, fizyczne uszkodzenia obudowy, zadrapania czy odplamienia. Wreszcie brakujące wyposażenie, okablowanie, wymontowana część itp. Wszystko razem da nam cenę i możliwy zysk ze sprzedaży.

Sprzedaż używanych komputerów firmy można prowadzić na własną rękę poprzez ogólnodostępne marketplace. Łatwiej i korzystniej będzie powierzyć to zadanie firmie, która zajmuje się sprzedażą. SELKEA posiada sprawdzone kanały dystrybucji może również odkupić całość tym samym rozwiązując problem jednym działaniem. Właściciel komputerów nie traci czasu na żmudne działania i szybko może liczyć na odzyskanie części zainwestowanych w sprzęt pieniędzy.

SELKEA może zadbać jeszcze o jedna kwestie – dane wrażliwe zapisane na dyskach wymienianych urządzeń firmowych. Przepisy RODO wymagają by zostały one usunięte w profesjonalny sposób. Wyklucza to zastosowanie przypadkowych, nieskutecznych metod. Najlepszym rozwiązaniem jest programowe nadpisanie danych. Nie wpływa ono na stan techniczny urządzenia a nawet polepsza jego wydajność. Możemy więc uzyskać szybszy komputer bez danych wrażliwych firmy.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here