projektowanie reklam

Projektowanie reklam

Projektowanie reklam jest niezwykle istotne dla skuteczności całego przedsięwzięcia. Reklama jest dźwignią handlu. OD jej skuteczności zależy czy firma osiągnie zyski na odpowiednim poziomie. Jest kilka ogólnych zasad co do procesu projektowania, bez względu na to czy chodzi nam o baner, wyświetlacz LCD czy też ulotkę reklamową. Takie zadanie najlepiej zlecić specjalistom. W internecie znajdziesz mnóstwo ofert agencji reklamowych. Zwykle nie jest to usługa tania. Jednak ze względu na jej znaczenie dla sprzedaży warto na tym nie oszczędzać. Odpowiednie zaprojektowana reklama może być bowiem przysłowiową kurą znoszącą złote jaja.

Jak wybrać odpowiednią agencję?

Jak wybrać odpowiednią agencję reklamową? Przede wszystkim najważniejsza jest odpowiednia współpraca. Agencja musi być otwarta na twoje sugestie, a nie jedynie proponować ci przygotowane już gotowe rozwiązania do akceptacji. Idealnie jest kiedy najpierw przeprowadzone zostaną konsultację. Musisz mieć możliwość przedstawienia swojej wizji i oczekiwać. Wówczas agencja powinna przygotować dla ciebie kilka rozwiązań i to ty powinieneś podjąć decyzję, które będzie dla ciebie najbardziej korzystne. I dopiero wówczas agencja powinna przystąpić do pracy nad wybranym pomysłem. To oczywiście sytuacja idealna. Często jednak te warunki nie są spełnianie. Warto wiec poświecić nieco czasu na znalezienie odpowiedniej agencji i mieć pewność współpracy z profesjonalistami.

Projektowanie reklam

Projektowanie reklam to proces złożony. Istnieją tez pewne zasady, którymi należy się kierować. W projektowaniu graficznym reklamy bardzo ważne jest zastosowanie odpowiednich proporcji. To niemal identyczna zasada jaką wykorzystuje się w architekturze czy też sztukach artystycznych. To tak zwana zasada złotej kompozycji, dzięki której reklama jest atrakcyjna dla osoby ją oglądającej. Odpowiednia proporcja użyta w reklamie zasadniczo wpływa na jej pozytywny odbiór.

Również wartą uwagi zasadą, jest ta mówiąca o podziale kompozycji reklamy na trzy, zarówno w poziomie jak i w pionie. Dzięki temu powstaną linie, na styku których – wedle tej teorii – skupia się wzrok odbiorcy. Dlatego należy tam ułożyć kompozycję całej reklamy, a by w tych atrakcyjnych dla odbiorcy miejscach zawrzeć najistotniejsze informacje.

Kolejna ważną zasada jest ta mówiąca o zachowaniu maksymalnej prostoty. Reklamy nie można przesycić możliwościami wyboru. Nie należy też zawierać w reklamie jak najwięcej produktów. Trzeba się wręcz ograniczać do jednej możliwości. Taka prostota reklamy jest znacznie bardziej wartościowa w punktu widzenia marketingu. Przesyt i szeroki wachlarz możliwości wyboru zniechęci odbiorcę do zachowań konsumpcyjnych.

Podsumowanie

Projektowanie reklam to zadanie, które należy zlecić profesjonalnej agencji. Aby wybrać odpowiednią trzeba poświecić trochę czasu. Ważne aby agencja w projekcie uwzględniła nasze oczekiwania i wizję reklamy. Odpowiednia współpraca może przynieść nam wiele korzyści.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

3 thoughts on “Projektowanie reklam”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *