Reklama w wyszukiwarce Google nie jest tania. Za kliknięcia pochodzące z płatnych miejsc trzeba nieraz wydać kilka tysięcy złotych miesięcznie aby odniosły one skutek w postaci sprzedaży towaru. Tańszą alternatywą wydaje się być pozycjonowanie, lecz tutaj musimy czekać długo na miarodajne wyniki. Jeśli nasza firma jest znaną marką, chętnie poszukiwaną i polecaną przez klientów i internautów powinniśmy zająć się odpowiednim pozycjonowaniem marki w sieci. Jest to tańsze rozwiązanie niż pozycjonowanie się na dane słowa kluczowe, a umożliwia budowanie pozytywnego wizerunku w sieci.

Pozycjonowanie marki

Pozycjonowanie marki pozwala utrwalić w internautach pozytywny odbiór naszej firmy. Dzięki temu nadajemy naszej firmie i marce charakter. Pozycjonowanie takie polega na określeniu tego jakie właściwości mają nasze produkty i do jakiej grupy docelowej są kierowane. Początkowo każdy produkt i markę można skierować do danej grupy odbiorców. Od nas zależy jaką drogą pójdziemy. Ten sam produkt może być pozycjonowany jako idealny produkt dla kobiet jak i dla mężczyzn mając identyczny skład. Pozycjonując wskazujemy na właściwości produktu, które mogą być użyteczne dla danej grupy docelowej.

Pozycjonowanie strony internetowej

Tradycyjne pozycjonowanie strony internetowej na frazy kluczowe odbywa się w inny sposób. Mamy określony produkt i chcemy by wyświetlał się on odbiorcom, którzy szukają w informacji na ściśle określony temat. Pozycjonujemy nasz produkt pod takie właśnie hasła.

Na czym polega pozycjonowanie strony www?

Pozycjonowanie polega na odpowiedniej optymalizacji strony, tak aby określone słowo kluczowe występowało na niej z możliwie dużą częstotliwością. Jednocześnie muszą być zachowane proporcje pomiędzy optymalizacją pod wyszukiwarkę a naturalnością tekstu, która ma bezpośredni wpływ na odbiór tekstu przez internautę. Kolejnym etapem pozycjonowania jest zdobywanie linków do strony na innych stronach powiązanych tematycznie. Internauci zainteresowani danym tematem na innych stronach chętnie klikną w odsyłacz do naszego produktu, jeśli odpowiednio atrakcyjnie go przedstawimy. Im więcej takich odnośników umieścimy na powiązanych tematycznie stronach tym większa nasza szansa na bardziej skuteczne pozycjonowanie naszej strony w wyszukiwarce Google.

Co jednak w przypadku gdy nie możemy znaleźć stron o podobnej tematyce, na których można zostawić swój link? Należy takie strony stworzyć pamiętając o jednej zasadzie. Wszystkie strony powinny być przyjazne dla użytkowników internetu. Powinny zawierać ciekawe, interesujące i wyczerpujące temat treści. Tylko w ten sposób możemy przyciągnąć użytkowników internetu na własną stronę i w skuteczny sposób pozycjonować się w internecie na dane hasło. Treści tworzone tylko dla Google prędzej czy później zaczną być ignorowane przez wyszukiwarkę.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

3 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here