Głównym celem programów lojalnościowych jest zbudowanie trwałej relacji z klientem, która przyniesie korzyści dla obu stron. Aby uzyskać taki efekt konieczne jest dostosowanie narzędzi adekwatnie do potrzeb konsumentów oraz profilu firmy. Z drugiej strony jednak, nawet najlepsze i najwygodniejsze rozwiązania mogą nie być skuteczne, jeśli strategia marketingowa nie wywrze wrażenia na kliencie i nie zmobilizuje go do zaangażowania.

Nagroda motywacją do działania

Choć brzmi to jak tytuł przemówienia trenera personalnego, w rzeczywistości marketing lojalnościowy ma być tym zapalnikiem, który nakłoni klienta na dobrowolną lojalność wobec marki.  Elementem, który będzie w tym celu użyty jest nagroda. Każdy program lojalnościowy musi zaoferować konsumentami coś atrakcyjnego, coś, co motywuje do zaangażowania i sprawia, że łatwiej i chętniej klient korzysta z oferowanych przez markę usług bądź produktów. Wiele marek udowodniło, że atrakcyjna nagroda oraz regularne rabaty i promocje stanowią o skuteczności programu. Główną zasadą tworzenia tej strategii jest właściwe ustalenie stosunku nagrody do włożonego przez klienta wysiłku.

Narzędzia dostosowane do grupy docelowej

Wśród rodzajów programów lojalnościowych wyróżnia się kilka najchętniej wybieranych, które mają mnóstwo zalet, ale jednocześnie, gdy zostaną niewłaściwie wybrane, mogą działać na niekorzyść marki. Ich głównym zadaniem jest przede wszystkim zapewnienie wygody podczas użytkowania, którą współcześni konsumenci cenią sobie ponad wszystko.

Marketing lojalnościowy źródłem wiedzy

Jednym z zabiegów programów lojalnościowych prowadzonych przez Zencard.pl jest zbieranie informacji na temat zachowań klientów. Po wprowadzeniu akcji lojalnościowej marka może nie tylko kontrolować jej skuteczność, ale również dowiedzieć się więcej o swoich klientach. Możliwe jest monitorowanie zachowań i reakcji na konkretne promocje i rabaty i w konsekwencji wyeliminowanie tych, które nie robią na konsumentach żadnego wrażenia.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here