Każda osoba, która prowadzi swoją własną działalność gospodarczą, doskonale wie o tym, z jak dużymi kosztami jest to związane. Pozyskiwanie rzetelnych kontrahentów to ciągły proces, któremu trzeba poświęcać wiele uwagi.

Jednym z najlepszych sposobów na zdobycie partnerów jest inwestycja w biznesowe bazy danych. W niniejszym artykule tłumaczymy, czym powinna wyróżniać się dobra biznesowa baza danych. Zapraszamy do lektury! 

Biznesowe bazy danych – do czego się przydają? 

Podstawowym wyróżnikiem każdej dobrej bazy danych powinna być jej wiarygodność. Chodzi o to, że wszystkie zgromadzone w niej dane muszą mieć odzwierciedlenie w rzeczywistości. Dzięki wysokiej jakości danych zgromadzonych w bazie możemy mieć znacznie większe szanse na osiągnięcie sukcesu w działaniach biznesowych. Niezwykle istotną sprawą jest również to, skąd dana baza pochodzi. Zbieranie oraz przechowywanie danych w bazie musi być maksymalnie dokładne i kompletne, co powoduje, że bez problemu można skontaktować się z danym kontrahentem i zapytać go o najistotniejsze kwestie odnośnie realizacji najbliższych zamówień itp. 

Warto też pamiętać o tym, że każda dobra biznesowa baza danych musi być również przygotowana w zgodzie z aktualnie obowiązującymi przepisami polskiego prawa. Mowa tutaj w szczególności o przepisach RODO, które w sposób niezwykle dokładny regulują zasady przetwarzania danych osobowych przez firmy i instytucje publiczne. Każdy przedsiębiorca gromadzący dane poprzez biznesowe bazy danych musi posiadać udokumentowane zgody od danych osób na przetwarzanie ich danych osobowych.

Jeśli będzie inaczej, może spodziewać się surowych konsekwencji prawnych. Wszystkie te cechy biznesowej bazy danych dają nam gwarancję, że firma będzie działała w sposób sprawny, a jej kontakty z kontrahentami i klientami będą przebiegały w sposób harmonijny. Dobrze przygotowana biznesowa baza danych pozwala również na stworzenie jak najlepszej strategii działania na rynku. 

Co o gromadzeniu danych osobowych mówi RODO? 

Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (w skrócie RODO), o którym bardzo głośno było jakiś czas temu, w sposób dokładny reguluje zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych. Zgodnie z tym dokumentem, wszyscy przedsiębiorcy muszą przechowywać dane klientów i kontrahentów w ściśle określony sposób.

RODO nakłada obowiązek zabezpieczania danych osobowych oraz określa sposób, w jaki powinno się administrować bazą. Dodatkowo, RODO ogranicza również dostęp do bazy wszystkim niepowołanym osobom i podmiotom. 

Gdzie najczęściej stosowane są biznesowe bazy danych?

Biznesowe bazy danych stosowane są na szeroką skalę zarówno przez małe, średnie jak i duże przedsiębiorstwa o zasięgu światowym. Pracownicy różnych działów w danej firmie korzystają z baz danych, aby w wydajniejszy i szybszy sposób kontaktować się z poszczególnymi osobami ważnymi z punktu widzenia działania danego przedsiębiorstwa. Bazy danych wysokiej jakości umożliwiają zachowanie dobrych relacji z klientami i kontrahentami, co docenia wielu przedsiębiorców. 

Artykuł powstał we współpracy z https://www.infobrokering.com.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułERP a CRM
Następny artykułTania domena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here