E-mail marketing cieszy się nieustanną popularnością. Klienci wciąż uważają wiadomość pocztową za coś bardziej osobistego niż baner lub film reklamowy. Specjaliści od marketingu internetowego chwalą się poziomami konwersji, które uzyskują z wykorzystaniem listy mailingowej.

Reklama w internecie

Jak budować listę mailingową dla sklepu internetowegoNajpopularniejszą formą reklamy w sieci wciąż pozostaje reklama PPC (pay-per-click). Przedsiębiorcy najczęściej decydują się na wykorzystanie GoogleAds lub reklam na Facebooku. W tym wypadku ponoszą opłatę, za każdego użytkownika, który kliknie w ich link. Problem polega na odpowiedniej optymalizacji reklamy. Wiele firm popełnia tu dużo podstawowych błędów. Pierwszym z nich jest niedostosowanie reklamy do odbiorców. W dużym skrócie – reklama trafia do osób, które w żaden sposób nie są zainteresowane produktem i nigdy go nie kupią. Przez to duża część budżetu reklamowego może się po prostu marnować. Kolejnym błędem jest nieodpowiednia konstrukcja reklamy. Inaczej reklamuje się produkt z wykorzystaniem Facebook’a, a inaczej w wyszukiwarce.

Jak budować listę mailingową dla sklepu internetowego?

E-mail marketing pozwala uniknąć tych błędów. W tym wypadku kierujemy naszą kampanie wyłącznie do osób, które zapisały się na naszą listę. Jeżeli prowadzimy sklep internetowy – wysyłamy wiadomości tylko do potencjalnych klientów. Pozwala to znacznie zwiększyć statystyki sprzedaży. Jak budować listę mailingową dla sklepu internetowego? Najłatwiej jest skusić klientów dodatkowymi rabatami lub unikalnymi promocjami, dostępnymi wyłącznie dla zapisanych na listę. Warto również umieścić formularz zapisu w widocznym miejscu sklepu. Należy pamiętać o tym, że przy prowadzeniu sklepu internetowego kluczowe znaczenie ma odpowiednia konstrukcja treści na stronie. Klient musi mieć świadomości, w którym miejscu witryny się znajduje i gdzie może wykonać interesującą go czynności. Badania wskazują, że najczęstszą przyczyną rezygnacji z zakupów jest zbyt skomplikowany layout sklepu. Odpowiednie rozmieszczenie najważniejszych elementów strony pomoże klientowi podjąć pozytywną decyzję zakupową.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here