Zastanawiasz się nad prowadzeniem sklepu internetowego i szacujesz koszty? Wbrew pozorom, aby móc handlować w sieci nie trzeba ponosić wielkich nakładów. W zasadzie można je sprowadzić do minimum. Oczywiście w przypadku kiedy nasz biznes będzie kameralny. Koszty rosną wraz z rozwojem sklepu. Duży e-sklep wymaga nakładów na odpowiednie zatowarowanie oraz skuteczny marketing, aby skutecznie walczyć z konkurencją. Ile kosztuje sklep internetowy? Na to pytanie spróbujemy odpowiedzieć w poniższym artykule.

Ile kosztuje sklep internetowy?

W pierwszej kolejności potrzebujemy adres internetowy i serwer. Tutaj koszty nie są duże. Za domenę zapłacimy kilkanaście złotych, podobnie za hosting. Do sklepu możemy wybrać darmowe oprogramowanie. Godne polecenia są Prestashop lub Magento. To skrypty intuicyjne w obsłudze, nieskomplikowane i dająca możliwości, które absolutnie wystarczą dla prowadzenia niedużego sklepu. Możesz również skorzystać z rozwiązań płatnych. Takie oprogramowanie pozwala na daleko posuniętą integrację sklepu z hurtownia oraz firmami kurierskimi. Koszty mogą oscylować wokół kilkuset złotych rocznie. Często dostawca takiego oprogramowania zapewnia również serwer i domenę. Wart więc wziąć pod uwagę taka opcję.

Zatowarowanie sklepu

Teraz sprawa najważniejsza. Aby móc handlować w internecie musisz posiadać towar. Dlatego też powinieneś poszukać odpowiedniej hurtowni do współpracy. Warto wynegocjować z nią korzystne ceny. Nie ma dobrej odpowiedzi na pytanie ile należy wydać pieniędzy na potrzebny towar. Wszystko zależy od branży, cen produktów i płynności ich sprzedaży. Dla jednej branży wystarcz zakup towaru za 5 tyś. zł, ale w innej trzeba już wydać 10 tyś. zł. Musisz też posiadać magazyn. Niekiedy wystarczy ci wolny kąt w twoim mieszkaniu, ale w innych wypadkach będziesz musiał wynająć magazyn. To także oczywiście wygeneruje dodatkowe koszty.

Dobrą opcją jest model dropshiping. Polega on na tym, że zamówione na twojej strony produkty są wysyłane bezpośrednio z hurtowni do klienta. Nie musisz wiec posiadać magazynu ani towaru. Do bardzo dobra opcja, zwłaszcza dla początkujących. Jedyne koszty jakie ponosisz to te związane z obsługą strony internetowej sklepu.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Kolejne koszty może wygenerować pozycjonowanie twojego sklepu internetowego. Czy warto zlecić taką usługę agencji SEO? Z pewnością tak, choć warto zauważyć, że pewne czynności możesz wykonać samodzielnie, ewentualnie z wykorzystaniem swojego personelu. Wystarczy, że odpowiednio zoptymalizujesz opisy produktów i wszelki treści na stronie swojego sklepu. Możesz również stworzyć eksperckiego bloga ze swoimi fachowymi radami odnośnie sprzedawanych produktów. Takie działania to minimum dla poprawienie widoczności twojego sklepu w sieci. Bardziej zaawansowane techniki pozycjonowania możesz zlecić agencji SEO. Musisz wiedzieć, że wyższa pozycja twojego sklepu w wyszukiwarce Google może przełożyć się na większą sprzedaż.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

3 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here